Handelsvilkår


Hva tilbyr vi Hvem er vi Frakt og
leveringsmetode
Betaling Levering Ansvar ved
transportskade
Personvern Kjeks (Cookies) og
statistikk
Retningslinjer for
bruk av epost
Nyhetsbrev Avbestilling
av ordre
Når gjelder
angreretten
Reklamasjon Informasjon om
klageadgang
Forbrukerinformasjon
Copyright Retur og
angreretten

 

Nettbutikken Quickpart.no eies og drives av

Quickparts (Tridan ApS)

Fynsgade 12 - 14

6400 Sønderborg

Danmark

Quickparts NUF er registreret i MVA-Manntallet med org. nr. 915 651 518 MVA

Åpningstider: Mandag til torsdag 08:00 til 16:30, fredag 08:00 til 13:30

Tlf. (Kun i åpningstiden): 31 90 00 14

E-post: mail@quickpart.no

Alle e-poster vil bli besvart innen 24-48 timer på hverdager.

Barn og unge under 18 år

Du må være 18 år eller eldre for å handle på Quickpart.no - du er under 18 må du ha samtykke fra foreldrene dine.

Når du handler hos oss, det skjer på følgende vilkår:

Hva tilbyr vi

Vi gjør vår database og kunnskap tilgjengelig for deg, slik at vi kan levere riktig produkt i henhold til din bestilling.

Retningslinjene du finner på Quickpart.no er bare generelle retningslinjer som kanskje ikke gjelder for ditt produkt.

Vi gir ikke hjelp og veiledning for utskifting, installering eller bruk av reservedeler.

Quickpart.no kan ikke holdes ansvarlig for skader forårsaket av feil bruk, installasjon eller lignende.

Se også avsnitt om tilbaketrekking, garanti, produktansvar og opphavsrett.

Hvem er vi

Quickpart.no er en skandinavisk nettbutikk hvor du kan bestille produkter via internettet.

Det er både enkelt og trygt å handle hos oss.

Finn de varene du vil kjøpe, legg dem i handlekurven og følg nettstedets instruksjoner for bestilling og betaling.

Alle priser er norske kroner (NOK), inklusive vanlig norsk MVA (merverdiavgift). Det er ingen toll eller andre gebyrer på kjøp gjort hos oss. Prisene er løpende priser, og vi tar forbehold for trykkfeil.

Når du handler med Quickpart.no er avtalen på norsk og er underlagt norsk lov.

Frakt og leveringsmetode

Vi har ikke beregnet frakten i varens pris. Det er ikke rettferdig hvis du trenger mer enn ett produkt.

For å få varene levert, skal du derfor betale for leveringen, med mindre annet er avtalt ved bestilling.

Frakten varierer fra produkt til produkt, og vi vil alltid oppdatere bestillingssiden med våre gjeldende priser for levering.

Du kan velge mellom:

Forsendelsen levert helt hjem eller til jobben. Pakken kan spores hele veien.

Levering til nærmeste postkontor/hentekontor. Pakken kan spores hele veien.

Levering med brev i postkassen, eller til nærmeste postkontor. Dette er uten sporing og leveringstid vil variere.

Miljøvennlig innpakking

Alle ordre får i tillegg et gebyr på 8 kr for miljøvennlig innpakking, som dekker alt det som skal brukes for å pakke din ordre inn på et mest mulig miljøvennlig vis, blant annet pappkasser, kassefyll og annen emballasje. Tidligere brukte vi plast, isopor og annet billig kassefyll, men for å gøre det enkelt å resirkulere og gjenvinne pakker fra oss prøver vi, i den grad det er mulig, å pakke alt i papp med pappstrimler som kassefyll. Det gjør at all vår emballasje kan sorteres som papp / kartong, og kan gjenvinnes.

Fikk du ikke hentet pakken?

Kontakt alltid oss hvis det har gått litt for fort når pakken skulle vært hentet. Uavhentede pakker, som kommer retur til oss, vil normalt bli belastet et gebyr på kr 250 for å dekke våre utlegg til returfrakt og lagerhåndtering. Vi gjør oppmerksom på at det å IKKE hente sin pakke ikke er det samme som å bruke angreretten. Avtal alltid retur med oss. Det er ikke nok å bare la pakken gå tilbake med PostNord.

Betaling

 På Quickpart.no du kan betale med:

Faktura via Klarna

Faktura med EHF for kontokunder og offentlige etater

VISA, VISA Electron, Maestro, Mastercard og MasterCard debit.

Hos Quickpart.no tar vi ikke ekstra gebyrer for at du skal få lov til å kjøpe noe, og velger du kredittkort, vil du ikke få skjulte utgifter i forbindelse med betalingen. Velger du faktura vil det til enhver tid komme et fakturagebyr, som fremgår av betalingsdelen på hjemmesiden. Dette dekker de utgifter vi har til Klarna for at de sender deg en faktura.

Din ordre blir først trukket fra kortet når varene sendes fra vårt lager, og det vil aldri bli trukket et større beløp enn det du har godkjent når du kjøper noe hos oss.

Bestiller du varer som sendes fra et av våre eksterne lagre vil du først bli belastet når varen fysisk avgår fra vårt hovedlager, og du får en e-post med bekreftelse på at varen er å vei. Det er din garanti for at alt det vi leverer er riktig, og du slipper å ha penger utestående hvis det for noen produkter skulle være lengere leveringstid.

Når du har fullført din bestilling og godkjent beløpet for betalingen, sender vi deg en ordrebekreftelse via e-post. Hvis du ikke har mottatt denne, kontakt kundservice, så kan vi rette opp eventuelle feil på e-postadressen.

Levering

 Alle bestillinger behandles så fort som mulig.

Er produktet tilgjengelig på lager og skjer bestillingen i arbeidstiden, vil vi såfremt det er mulig behandle og sende ordren samme dag.

Bestilles det utenfor normal kontortid vil ordren bli behandlet neste hverdag.

Hvis vi ikke kan sende varene som planlagt, vil du motta et varsel via e-post, og alltid være oppdatert på hvor langt din levering er.

Vårt sentrallager ligger i Danmark, og det gjør at sporingen først blir synlig for deg 36-72 timer etter at vi har sendt pakken.

Når vi sender pakken, vil vi samtidig sende en e-post til deg med et sporingsnummer slik at du kan følge pakken. Mottar du ikke sporing på e-post, så tar du bare tak i oss, så hjelper vi deg med å finne ordren.

Dette gjelder ikke hvis det produktet du har valgt ikke har mulighet for sporing, som for eksempel innenlands A og B-brev.

Normalt vil du motta pakken 2-7 hverdager etter bestilling, men vi kan ikke holdes ansvarlig for eventuelle forsinkelser hos 3. part, vær og føreforhold eller ved grensepassering og tollkontroll.

Ansvar ved transportskade

Er det synlige skader ved levering anbefaler vi at du mottar varen med forbehold for eventuell skade, og kontakter Quickpart.no umiddelbart.

Vi vil så ta kontakt med den aktuelle transportør, og sørge for at din sak registreres og en erstatningssak blir tatt hånd om av vår erstatningsavdeling. I de fleste tilfeller vil du få tilsendt en ny vare med det samme.

Vi vil gjerne at du registrer eventuelle skader med bildebevis, før, under og etter at varen er pakket opp.

Det gjør det lettere å klage på skader, og gjør at behandlingen av din sak går fortere.

Mottar du et produkt med skade eller en mangel som ikke var synlig ved levering, så kontakt vår kundeservice.

Vi er her for å hjelpe deg, og vil alltid forsøke å finne den beste mulige løsningen for deg.

Personvern

For å handle på Quickpart.no, må du registrere deg med følgende personlige opplysninger:

Navnn

Adresse

Telefon og aller helst mobiltelefonnummer

E-postadresse

Vi samler inn denne personlige informasjonen for å kunne levere de varene du har bestilt til deg, og informasjonen samles kun inn etter ditt samtykke.

Vi vil ikke avsløre personlig informasjon, inkludert e-postadresser til tredjepart.

Personlig informasjon blir lagret i fem år, for så å bli slettet etter gjeldende lovverk for databehandling.

Direktøren og de ansatte på Quickparts ApS har tilgang til opplysninger som er registrert om deg.

Kontrolleren på Quickpart.no for Quickparts ApS.

Vi lagrer ikke kundedata kryptert.

Vi vil ikke sende kryptert kundeinformasjon.

Etter personopplysningsloven har du rett til å protestere mot registreringen, og rett til å få tilgang til personlig informasjon om deg.

Kommentarer knyttet til vår oppbevaring av personlige opplysninger mailes per e-post: mail@quickpart.no

Småkaker (Cookies) og statistikk

På Quickpart.no bruker vi cookies for å gjøre nettstedet og dets funksjonalitet så enkelt som mulig for deg.

Det betyr for eksempel at varer i handlekurven er der neste gang du kommer forbi, så det er ingen grunn til panikk hvis nettet går ned, eller du blir nødt til å løpe til et annet ærend.

Du kan alltid slette cookies fra din datamaskin, og hvordan det foregår avhenger av hvilken nettleser du bruker.

Vi logger statistikk over besøkende på quickpart.no, noe som betyr at et statistisk system samler informasjon som kan gi et statistisk

bilde av hvor mange besøkende vi har, hvor de kommer fra, hvor hjemmesiden forlates etc.

Loggført statistikk brukes kun for det formål å optimalisere Quickpart.no, og alle brukere er anonymisert.

Retningslinjer for bruk av epost

Vi sender kun e-poster som er direkte knyttet til din bestilling, herunder informasjon før, under og etter ordrebehandlingen, og for eventuell oppfølging av problemer i forbindelse med kjøp.

Vi vil aldri sende deg e-post du ikke selv har bedt oss sende (spam).

Nyhetsbrev

Du kan frivillig få et abonnement på vårt nyhetsbrev med nyheter og ulike tilbud via e-post.

Nyhetsbrevene blir sendt ut når vi har noe å fortelle, men ikke oftere enn én gang i måneden.

Du kan når som helst, via en link i nyhetsbrevet, avbestille abonnementet.

Vi vil ikke avsløre personlig informasjon, inkludert e-postadresser, til tredjepart.

Avbestilling av ordre

Har du akkurat lagt en ordre, eller kanskje angret på et kjøp? Det er helt i orden, og hos oss ser vi ikke på det som noe problem.

Vi oppfordrer deg til å kontakte oss med det samme du angrer kjøpet – det sikrer deg hurtig returbehandling, og gjør at vi kanskje kan stoppe varen før den er gått av sted fra vårt lager.

Når gjelder angreretten?

Du har i henhold til kjøpsloven 14 dagers angrerett når du handler på Quickpart.no. I tillegg tilbyr vi deg en utvidet 90 dagers returrett.

Angreretten gjelder fra den dagen du mottar produktet, og ikke kun fra bestillingsdato.

For å bruke angreretten, skal du returnere varen senest 14 dager etter at du har varslet oss om at du angrer kjøpet, og i samme stand og mengde som du mottok den, med mindre annet er avtalt med kundeservice.

Hvis varen har vært brukt eller installert på en måte som reduserer salgsverdien kan du holdes ansvarlig varens tilstand når den kommer til os.

Noen eksempel kan være at du har pakket ut et produkt fra en salgsfremmende emballasje, hvor det er åpenbart at produktet ikke kan selges senere fordi emballasjen er brutt.

Dette gjelder for eksempel hygieniske artikler børster til elektriske tannbørster og reservedeler til personlig pleie som barbermaskiner, barberhøvler og annet.

Ved å bryte emballasjen har du redusert salgsverdien betydelig. Er du i tvil om produktet er det riktige for deg, så ta kontakt med oss før du bryter emballasjen på varen.

Når du selv velger å bruke angreretten denne retten, skal du etter kjøpsloven betale alle kostnader forbundet med retur av varen, og du er ansvarlig selv for eventuelle

skader som oppstår underveis i transporten tilbake til oss. Det er derfor viktig at du emballerer produktet hensiktsmessig.

Vår 90 dagers utvidet returrett (gjeldende fra dag 15-90) gjelder alle kjøp til private, og kommer i tillegg til den lovfestede angreretten på 14 dager. Du skal bare sikre deg at varen returneres i samme stand og mengde som da du fikk den, og at den skal være ubrukt og i komplett original salgsemballasje, uten bruksmerker eller lignende. Dette er en ekstra service til våre kunder, og gjør at du med større ro kan returnere varer du ikke har brukt. Så kjøper du noe til en støvsuger, som du ikke fikk bruk for, kan dette returneres til oss, eller reservedeler til kjøleskapet på hytta, som du allikevel ikke fikk skiftet fordi det var annet som var defekt.

Kontakt alltid oss før du returnerer en vare.

Retur og angrerett

Hos Quickparts gjelder en angrerett på 14 dager for alle kjøp, og de 14 dagene gjelder først fra den dagen du mottar varen, og ikke dagen den er bestilt på hjemmesiden.

Ønsker du å bytte, levere tilbake eller reklamere en vare anbefaler vi at du kontakter vår kundeservice før du sender varen retur – det gjør at du hurtigere får behandlet

din sak og får løst ditt problem.

Vår kundeservice har åpent alle hverdager fra 08-16.30 (fredag til kl. 13.30), og kan kontaktes på telefon 31 90 00 14, mail@quickpart.no eller bruk chatten her på siden.

Sammen finner vi den beste løsningen for deg, og finner eventuelle nye deler du mangler til ditt produkt.

En gyldig retur forutsetter at varen er i original innpakning, ikke forsøkt montert og i samme stand som da du mottok den. Alt annet skal avtales spesielt med kundeservice før varen returneres til oss.

Prosedyre for retur:

Du sender oss en epost og forteller hvilken del og hvorfor du vil returnere.

Vi kontakter deg og avklarer forløpet og årsaken til returneringen, samt opplyser hvor pakken skal sendes. Vi har både returlager i Nord-Norge, samt sentrallager i Danmark. Destinasjon avhenger av returårsak - er det noe som, for eksempel, er defekt eller skal til service, så skal det dessverre sendes til Danmark.

Du kjøper selv en etikett og sender delen i retur til avtalt adresse, og sammen med varen legger du ordreseddelen med forklaring på hvorfor du returnerer delen. Vær oppmerksom på at enkelte varer (for eksempel noen teleskopstenger og kabelkanaler) kan være ekstra omkostningstunge å returnere på grunn av lengden.

Når vi mottar delen i retur krediterer vi delen og overfører pengene til kontoen din.

NB: Vi gjør oppmerksom på følgende

Pakker/brev skal sendes med utlevering

pakker sendt i postoppkrav blir ikke akseptert og returneres som uavhentet pakke.

Returadresse:

Quickparts

Fynsgade 12-14

6400 Sønderborg

Danmark

Eller - Quickparts c/o Toolfarm, Skarpstrand, 8412 Vestbygd.

Returadresse avhenger av returårsak - kontakt alltid kundeservice.

Vil du bytte en vare på grunn av feilkjøp betaler du selv returfrakten, men hvis det er feil på varen, skader eller andre mangler betaler vi selvfølgelig returporto for deg, og sender en fraktetikett og alle de papirene som behøves til returen.

Vi tar kundeservice på alvor, og det er viktig for oss at du føler deg trygg når du handler hos Quickparts.

Er du i tvil om retur – så kontakt alltid oss på telefon, chat eller mail.

Vi er her for å hjelpe deg, og vi finner alltid en god løsning for deg som kunde. Det er det viktigste for oss, og det er det vi lever av.

Når pakkene skal returneres til oss er vårt mål at returnerte produkter behandles så raskt og effektivt som mulig. Ved retur korrigerer vi fakturaen og sender deg oppdatert faktura på mail.

Pengene blir satt inn på det betalingsmidlet du brukte når du handlet hos oss. Vær OBS på at det kan gå opp til 14 dager, avhengig av returform og hvilket kort/betalingsmiddel som er brukt ved kjøp.

VIKTIG!

Er det en Klarna-faktura som ikke er betalt, så kontakt alltid kontakt oss, så setter vi en lengere betalingsfrist hos Klarna, så vi kan nå å behandle din retur før forfall.

Pakker sendt i postoppkrav eller uten levering på døren kan ikke mottas, og blir returnert for kundens regning.

Fikk du ikke hentet pakken?

Kontakt alltid oss hvis det har gått litt for fort når pakken skulle vært hentet. Uavhentede pakker, som kommer retur til oss, vil normalt bli belastet et gebyr på kr 250 for å dekke våre utlegg til returfrakt og lagerhåndtering. Vi gjør oppmerksom på at det å IKKE hente sin pakke ikke er det samme som å bruke angreretten. Avtal alltid retur med oss. Det er ikke nok å bare la pakken gå tilbake med PostNord.

Reklamasjon

Du har ifølge kjøpsloven 24 måneders reklamasjon for mangler ved levering. Dette betyr at du enten få den reparert eller erstattet, tilbakebetaling eller reduksjon i pris avhengig av den konkrete situasjonen. Reklamasjonen gjelder fra den dagen du mottar produktet.

Defekter som oppstår som følge av normal slitasje, feilaktig installasjon eller feilaktig bruk og følgeskader som følge av en annen feil i produktet eller produktets bruk dekkes ikke av garantien.

Du må klage innen rimelig tid etter at du har oppdaget feilen i produktet.

Hvis du reklamerer innen to måneder etter at feilen er oppdaget, vil klagen normalt være betimelig.

For å vurdere hvordan man best skal håndtere klagen din, er det viktig at du kontakter oss før du eventuelt sender varen retur. Vi vil alltid gi våre kunder den beste mulige service,

og tilstreber oss å finne en god løsning på alle problemer.

Hvis varen må returneres, vil vi fremsende transportdokumenter, herunder etiketter/fraktpapirer og tollpapirer.

Pakker sendt i postoppkrav eller uten levering kan ikke mottas, og blir returnert for kundens regning.

Informasjon om klageadgang

En klage på et produkt kjøpt fra oss kan sendes inn til Forbrukerrådet. Vi oppfordrer til at du alltid kontakter vår kundeservice først, siden vi sannsynligvis kan finne en løsning hurtigere og mer gnidningsfritt.

Forbrukerrådet kan kontaktes via deres hjemmeside, http://www.forbrukerradet.no/ eller på telefon 23 400 500.

EU-kommisjonens online klage portal kan også brukes hvis du ønsker å sende inn en klage. Dette er spesielt relevant hvis du er en forbruker bosatt i et annet EU/EØS-land.

Klagen fremlegges her: http://ec.europa.eu/odr. Ved innlevering av en klage ber vi deg opplyse vår e-postadresse mail@Quickpart.no.

Forbrukerinformasjon

Quickpart.no kan ikke holdes ansvarlig for skader forårsaket av feil bruk, installasjon eller lignende.

Quickpart.no kan ikke holdes ansvarlig for direkte og indirekte tap, tap av fortjeneste og lignende ved forsinket levering, feil levering eller mangelfull/manglende levering.

Copyright

All informasjon om produktene på Quickpart.no tilhører Quickparts ApS og er underlagt opphavsrett.

Du kan bruke Quickpart.no å finne og bestille de produktene du trenger og selvfølgelig anbefale oss til andre.

Du kan ikke, for noen annen bruk eller i noen form, innsamle informasjon fra Quickpart.no. Overtredelse av denne eller annen misbruk vil bli politianmeldt.

Handelsbetingelserne er sidst opdateret 2/12-2020