Vår lagerstatus og frakt
Dette betyr vår lagerstatus på hjemmesiden:
På eget lager: Varen ligger på vårt eget lager og du kan forvente at ordren sendes samme dag du bestiller den. Forsinkelser kan forekomme, spesielt i forbindelse med helg og høytider.
På eksternt lager: Varen ligger på lager hos en av våre leverandører, så her må du dessverre regne med at det tar litt lenger tid før du får den. Normalt går det 5-8 hverdager, men også her vil det forekomme forsinkelser avhengig av sesong, leveringsproblemer hos produsent/leverandør og situasjonen ellers i samfunnet
I restordre: Varen er bestilt hos leverandør og på vei inn på lager hos oss. Leveringstid kan variere avhengig av hvor langt den er kommet i prosessen.
Frakt – Hvordan Quickparts håndterer bestillingen din og sender den
Hos Quickparts bruker vi Homerunner for å gjøre det enkelt for deg å finne den mest ideelle leverandøren for din bestilling. Det gir ulike priser og ulike alternativer avhengig av hvordan bestillingen din er satt sammen.
Hvis du bestiller en stor vare, vil du bli presentert med ett alternativ, og hvis du bestiller flere mindre varer, kan du få et utvalg leverandører og bli presentert for den mest ideelle løsningen for deg.
Det kan avhenge av flere faktorer. Kanskje er prisen viktigst, eller kanskje er det viktig at sendingen din går til rett sted, i forhold til å kunne hente den.
Alle disse alternativene er gjort tilgjengelige av Homerunner, så nå er resten opp til deg. Hvilken leverandør velger du?
Sporing av pakker:
Du får en mail med sporingsnummer når varen er pakket og klar til å bli hentet av Leverandøren. Vi gjør oppmerksom at alle våre pakker og brev sendes direkte til Oslo, og pakkene kan først spores ved ankomst til terminalen. Du vil normalt kunne se oppdateringer på pakken i løpet av 24-48 timer etter at den er sendt fra vårt lager, men i spissbelastningsperioder kan det gå opp til 72 timer før den blir registrert.
Selv om vårt lager ligger i Danmark er det ingen ekstra utgifter til toll og mva. Quickparts er registrert i MVA-manntallet, og du betaler derfor vanlig norsk mva når du handler hos oss, og handelen foregår derfor 100% på vanlige, innenlandske vilkår.
Har du spørsmål til selve leveringen eller problemer med sporing, henviser vi til transportørens hjemmeside, som alltid vil være oppdatert med siste nytt om din levering. Brev kan ikke spores, men vil normalt lande i postkassa i løpet av ei ukes tid. Er det ikke plass, eller brevet for stort, så får du hentemelding med beskjed om hvor den kan hentes. Posten har, pr. 1/7 2020 endret leveringsvilkårene, så man ikke lenger får post levert hver dag. Det gjør at det, avhengig av hvilken dag brevet lander, vil kunne gå et par dager ekstra før du får det levert.
Er du i tvil, eller har du ytterligere spørsmål er du alltid velkommen til å kontakte oss på 31 90 00 14, på mail@quickpart.no eller via chatten på hjemmesiden.
Vi svarer gjerne på alle spørsmål, også om leveringstid.
Skade, bortkomst og forsinkelse:
Av og til går ting ikke som planlagt, og pakken kan ha hatt en hard og lang reise. Ser den skadet ut når du får den, eller når du skal hente den, så råder vi deg til å signere med forbehold, og gi oss beskjed på mail eller telefon med det samme.
Vi kontaktes på mail@quickpart.no eller chat
Miljøvennlig pakning
Vi er medlem av «miljøvennlig pakning», og vi forplikter oss til å leve opp til deres råd for å pakke miljøvennlig.
Du kan lese mer om miljøvennlig pakning her: https://miljoevenlig-pakning.dk/no/